Artykuł nr 1630 | 2014-01-05 16:10:23

Najlepszy plan treningowy na masę – poradnik

Chcesz poprawić kondycję, zwiększyć masę mięśniową i wyrzeźbić ciało? Dowiedz się, jaki plan treningowy będzie najlepszy i dostosowany do twoich możliwości oraz oczekiwań.

Światowej sławy kulturyści o treningu na masę i rzeźbę

Plan treningowy na masę zakłada proporcje: 4-5 dni treningu oraz 2-3 dni przerwy.

Niemal wszyscy światowej sławy kulturyści zwracają uwagę, że w treningu istotne jest dbanie o siebie i swoje zdrowie. Trzykrotny srebrny medalista zawodów Mr. Olympia, Rich Gaspari (znany jako The Dragon Slayer), uważa, że największym problemem początkujących kulturystów, jak i wszystkich tych, którzy marzą o szybkim zbudowaniu masy mięśniowej, jest przetrenowanie. Gaspari radzi, by ćwiczyć regularnie, stopniować obciążenie, dużo wypoczywać, dbać o zdrowy sen oraz o zdrowe odżywianie się.

Barry De Mey tłumaczy natomiast, że plan treningu musi być dokładnie przemyślany i dostosowany do indywidualnych możliwości ćwiczącego. Radzi on, by najpierw sprawdzić, jak organizm reaguje na poszczególne typy ćwiczeń, a następnie dopasować program treningu.

Lee Haney, wielokrotny medalista i legenda wśród kulturystów, powiedział jedno z ciekawszych zdań na temat treningu zwiększającego masę. Według Haney’a, ćwiczenia te to nie bezmyślnie „pakowanie”, ale zjednoczenie ciała i umysłu, a sama kulturystyka to rodzaj sztuki polegającej na kształtowaniu ciała.

Przeczytaj także:

Jaki trening jest dla mnie dobry? oraz Trening na kondycję - jak trenować, by nie przeholować?

Plan treningowy na masę

W Internecie odnaleźć można dziesiątki przykładowych planów treningowych, pozwalających zwiększyć masę mięśni i wyrzeźbić ciało czy też przygotować się do uprawiania jakichkolwiek innych sportów. Wybierając plan treningowy:

Szukaj okazji!

Dodaj Komentarz Najlepszy plan treningowy na masę – poradnik

comments powered by Disqus