Artykuł nr 162 | 2012-09-01 16:51:06

Jak i gdzie trenować pływanie?

Pływanie to świetny sport dla każdego – nietrudny w wykonaniu rekreacyjnym, bardzo mało kontuzyjny i stosunkowo dostępny, szczególnie w kraju tak bogatym w jeziora, jak Polska. Jeśli nie mamy odpowiednio niskiej gęstości ciała i wielkich stóp, możemy zapomnieć o ściganiu się Michaelem Phelpsem czy Ryanem Lochte, jednak regularny trening w wodzie wspaniale wpłynie na nasz układ krwionośny, rozwinie wytrzymałość i pomoże cieszyć się zdrową sylwetką. Od czego zacząć?

Początek przygody

Pływanie to twoja pasja? Zobacz, jak trenują najlepsi i weź z nich przykład.

Ci szczęśliwi z nas, którzy obowiązkowe lekcje pływania mieli w szkole lub zostali nauczeni przez rodziców na ogół umieją posługiwać się co najmniej jednym stylem (najczęściej klasycznym, czyli „żabką”) i pływać na plecach. Co jednak zrobić, jeśli pływać nie umiemy w ogóle? Jeśli nikt z naszych krewnych ani znajomych nie potrafi lub nie ma czasu nas nauczyć (albo gdy wstyd prosić), można zapisać się na kurs na basenie. Instruktor szybko nauczy nas czuć się pewnie w wodzie, poruszać się z pomocniczym ekwipunkiem i na koniec pływać samodzielnie.

Jeśli od początku ćwiczysz z doświadczonym nauczycielem, pomoże on ci uniknąć podstawowych błędów, których bardzo trudno potem się wyzbyć. Należą do nich, np.: trzymanie łokcia poniżej dłoni, niewłaściwy oddech lub pływanie „na siłę”. Również gdy masz ochotę nauczyć się nowego stylu, w szczególności tak trudnego jak na przykład delfin, możesz udać się na zajęcia dla średniozaawansowanych, gdzie stopniowo przyzwyczaisz się do dziwnego sposobu poruszania po sinusoidzie.

Styl

Jeśli już mowa o stylach pływackich, to ich wybór jest nie bez znaczenia. Najłatwiejszym do nauczenia i najbardziej „naturalnym” dla większości osób jest styl klasyczny, zwany żabką. Jest  to jednak stosunkowo wolny sposób poruszania się w wodzie, najbardziej kontuzjogenny przy dużej liczbie długości (z powodu okrężnego ruchu nóg w stawie kolanowym), dodatkowo rozbudowuje głównie mięśnie klatki piersiowej ze znacznym pominięciem pleców.Łatwość tego stylu czyni go jednak bardzo popularnym i pozwala na szybkie zdobycie umiejętności jako takiego pływania.

Szukaj okazji!

Dodaj Komentarz Jak i gdzie trenować pływanie?

comments powered by Disqus